قیمت سقف وافل

قیمت سقف وافل

در واقع اصلی ترین قیمت سقف وافل، مربوط به خرید قالب وافل است. همانطور که به آن اشاره کردیم قالب های وافل دو طرفه دانه ای و قالب های وافل یک طرفه به صورت متر مربع به فروش می رسد. همچنین قیمت قالب وافل وابسته به نوع مواد اولیه و نوع معمولی یا پین و گوه دار قالب ها متغیر هستند.

قالب وافل تولید شده در شرکت آروند بنا اصفهان علاوه بر کیفیت دارای قیمت مناسبی می باشد. چراکه این قالب ها بدون واسطه به دست شما عزیزان خواهد رسید. همچنین کیفیت قالب های ما در حدی می باشد که بدون ترک خوردگی بیش از 50 مرتبه می توان از ان استفاده کرد.

دستمزد اجرای سقف وافل و خرید سقف وافل

عوامل مختلفی وجود دارد که بر قیمت اجرای سقف وافل و دیگر پروژه‌ها اثر گذارند.

  1. مصرف بتن
  2. دیوار برشی
  3. تعداد طبقات
  4. ارتفاع ساختمان
  5. پلان اجرای سقف وافل
  6. وضعیت و تیپ کلی خاک
  7. طول دهانه

همه از عواملی هستند که در قیمت نهایی اجرای سقف دخالت دارند.

قیمت قالب وافل و خرید قالب وافل به چه مواردی بستگی دارد:

قیمت قالب وافل با توجه به چندین مورد تعیین و لحاظ می شود. از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت قالب وافل می توان به مواد مصرفی و وزن قالب اشاره کرد. طبیعتاً هرچه قالب وافل سنگین تر و از وزن بیشتری برخوردار باشد، مواد اولیه ی بیشتری در آن به کار رفته است. در این صورت قیمت قالب وافل افزایش می یابد.

نکته ی مهم این است که لزوماً نمی توان گفت هر قالب وافلی که سنگین تر باشد برای اجرای سقف وافل مناسب تر است. وزن قالب وافل صرفاً یک عامل برای افزایش قیمت قالب وافل محسوب می شود.

مورد دیگری که در قیمت قالب وافل موثر است، نوع مواد مصرفی می باشد. خب مسلماً هرچه مواد اولیه درجه یک و با کیفیت در قالب به کار رفته باشد، قیمت قالب وافل افزایش پیدا خواهد کرد. این باور وجود دارد که مواد سفید بهتر و با کیفیت تر از مواد مشکی هستند.

ولی لزوماً اینگونه نیست! تنها چیزی که مهم است کیفیت مواد است نه رنگ آن. در نتیجه در هنگام خرید قالب وافل خود را درگیر رنگ آن نکنید. چراکه فروشندگان صرفاً برای بازار گرمی شما را درگیر رنگ مواد اولیه قالب ها خواهند کرد.

سوال بسیاری از مجریان و کارفرمایان از ما این است که چگونه می توان فرق قالب با کیفیت را از نمونه های بی کیفیت آن تشخیص داد. متاسفانه باید گفت با چشم و بررسی اجمالی نمی توان کیفیت قالب وافل را تضمین کرد.

در نتیجه توصیه ما این است در این زمینه بهترست خدماتی که شرکت تولید کننده در اختیار شما خواهد گذاشت را ملاکی برای تضمین کیفیت قالب ها قرار دهید. مانند گارانتی که در هنگام خرید قالب وافل آن را از شرکت دریافت می نمایید.

خرید قالب وافل یک طرفه، دو طرفه و قفل دار

خرید قالب وافل با توجه به عملکرد و نوع طراحی و از همه مهمتر طول دهانه می تواند با انواع مختلف قالب وافل اجرا شود. به طور کلی قالب های وافل به قالب وافل یک طرفه و دو طرفه تقسیم بندی می شوند.

قالب های یک طرفه دارای عملکردی یک طرفه هستند و بار ثقلی وارد بر سازه اعم از بارهای مرده و زنده را صرفاً به دو تیر رو به روی هم وارد می کند. معمولاً نوع تیرچه ریزی در این مدل سقف ها که عملکردی یک طرفه هستند به صورت شطرنجی انجام می شود.

در مقابل قالب وافل دو طرفه دارای عملکردی دو طرفه می باشد. این بدان معنا است که بارهای ثقلی بر چهار تیر اطراف سقف وارد می شود. قالب وافل دو طرفه خود به صورت دو مدل معمولی و پین و گوه دار موجود هستند. در ادامه با آروند بنا اصفهان همراه باشید تا هر کدام از انواع قالب های وافل را به اختصار تشریح کنیم.

قالب وافل یک طرفه

قالب وافل یک طرفه با نام های تجاری مهانیت و یا گرین وافل معروف شده است. وافل یک طرفه به صورت تیرچه درجا عمل کرده و با حذف هزینه تیرچه و بلوک،یونولیت و یا فوم و امکان استفاده از یک سری قالب سقف وافل در کل سقف های پروژه باعث کاهش هزینه پروژه می گردد.

همچنین به دلیل اینکه تیرچه در محل ساخته می شود اتصال بهتری با ستون و تیر های انتهایی برقرار می کند. استفاده از قالب وافل با فاصله آکس به آکس 70 و60 سانتیمتر باعث کاهش میلگرد و بتن مصرفی و در نهایت کاهش قیمت سقف وافل حتی نسبت به تیرچه بلوک سنتی می گردد.

قالب وافل دو طرفه

قالب وافل دوطرفه همانطور که از نام آن پیداست در اجرای سقف وافل مشبک یا دو طرفه به کار می رود و در عمل باعث انتقال بار در دو راستا می شود. به عبارت دیگر بار زنده و مرده سقف به تمام تیرهای اطراف هر چشمه سقف انتقال می یابد.

در سقف وافل دوطرفه از قالب های مکعبی شکل استفاده می شود که ابعاد دقیق و شکل مربعی آنها باعث بهینه شدن دال بتنی در پخش بار می گردد.

اساسا قالب وافل دو طرفه مانند یکطرفه با پین و گوه به قالب های مجاور متصل نمی شود اما شرکت آروند بنا اصفهان برای اولین بار این امکان را در قالب های وافل تولیدی خود ایجاد کرده که قالب های مجاور به کمک پین و گوه  به یکدیگر متصل شده تا دقت و کیفیت اجرا افزایش یابد.

قالب وافل دوطرفه نیز مانند یکطرفه پس از رسیدن بتن دال به مقاومت نهایی باز شده و در جای دیگر استفاده می شود. این مزیت چندبار استفاده شدن به کاهش هزینه تمام شده دال کمک زیادی می کند.

‏1 دیدگاه پیرامون “قیمت سقف وافل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *